söndag 13 juli 2014

Några svettiga minuter

Idag hände det.

Idag försvann Henrys hörapparat.

Det tog mer än två år innan det hände men nu har det hänt.

Vi satt vid matbordet och åt lite mellanmål med Henrys kompis och hans mamma.

Av en slump bestämde jag mig för att lägga Henrys halvlånga lockar bakom örat och märkte då att oj då, var sjutton är hörapparaten.... Den är så himla liten och intetsägande, silverbeige och feg som jag var när den valdes för lite drygt två år sedan och bland alla blonda lockar syns den allt som oftast inte. Jag frågade unge herrn var hörapparaten var. Vet inte fick jag till svar. Jag vet inte mamma.

Med tanke på att Henry ska få en ny hörapparat om två veckor fick jag ingen jättepanik men visst ville jag absolut hitta den. Den hjälper honom lite och han vill för det mesta ha den på plats så jag började leta leta leta utan att hitta den. Att hitta en pytteliten hörapparat i ett barnrum är inte den lättaste uppgift i världen...

Efter en del letande frågade jag honom igen om han visste var hörapparaten var. Vet inte mamma. Kan du komma ihåg var du la den då kontrade jag och fick till svar på hyllan. På hyllan. Vilken hylla? Plötsligt slog det mig, kunde det lilla livet lagt sin hörapparat i torklådan som står på fönsterbrädet i köket?

Japp. Där låg den.


1 kommentar:

  1. Vilken klok kille! Det är ju ett jättebra ställe att förvara den på när den används ;-)

    SvaraRadera