torsdag 3 april 2014

Godnattsång

Henry var uppe och nattsuddade igår mellan 1 och 4. Det hör till ovanligheterna men en orolig mage kan ge upphov till nattsudderierna. Som en konsekvens av detta sov han länge i eftermiddag och därför var det nu stört omöjligt att nattsova enligt unge herrn. Först kom han upptassande uppför trappan, iklädd pyjamas, doggy (snuttetrasa) och hörapparat och krävde "mamma sjunga sång boken". Vi gick ner till sovrummet där jag bad honom ligga i sängen "nej ligga, sitta sängen", jag började sjunga och halvvägs in in första versen av Opsis kalopsis krävdes "mamma Henny behöva CetIt nu hämta". Jag gick och hämtade hans CI och sjöng färdigt resten av sången och tecknade "nu är det dags att sova". Resultatet ett gallskrik, och sedan tårar en masse och "Henny titta tv, Henny sova soffan".

Fem slutsatser kan jag dra från kvällens läggning:
  1. Henry hör oändligt sämre med hörapparaten än med CI't.
  2. Henry är en pratkvarn som pratarpratarpratar konstant och mycket och med många ord.
  3. Henry förstår hela meningar på teckenspråk, eller kanske ska jag säga flera ord tecknade i en följd.
  4. Jag är extremt glad att han fick sitt CI när han fick det.
  5. Jag är precis lika glad för att vi bestämde oss för att också försöka använda teckenspråk. Oj vad språken kompletterar varandra och skapar fin totalkommunikation. Yay för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar