tisdag 11 september 2012

Roligast just nu

Äntligen händer det en del med Henrys språkutveckling! Efter en tyst sommar kommer nya ljud från honom nästan dagligen; ljud som betyder mat, ljud som betyder kul, ljud som betyder frustrerad. Jag frågar vill du ha mat och han svarar gä. Jag tecknar vill du ha mat, och han svarar gä. Han sitter i sin gåstol, blir jagad av sin daddy och med skräckblandad förtjusning utbrister i ett weeeehaahaaaaaah. Jag rullar en boll mot honom, han viftar med armarna och säger aggah. Om och om igen. Vill Henry ha bollen? Aggah. Vill Henry ha bollen? Aggah. Jag tecknar hämta bollen! Henry svara aggah.

Så. Underbart. Att. Se!

Så. Underbart. Att. Höra!






2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Vad glad jag blir för er skull. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns in i hjärtat skönt när han snackar :-)

      Radera