onsdag 12 november 2014

Hallåååå? Vårdbidraaaaget var ääär du?

Ännu inget beslut från Försäkringskassan.

Jag skickade in ansökan om förnyat vårdbidrag i juni. I slutet på juli hade jag en telefonintervju och för en månad sedan lämnade handläggaren ärendet till beslutsfattarna. Sedan dess har nog de goda tjänstemännen på kassan kliat sina huvuden och pratat med sina jurister. Hur ska vi ställa oss till den däringa förbenade kammarrättsdomen? tror jag att de frågat sinsemellan. Ska vi respektera rätten eller bestämma själva...? Hmmm.... Om vi låter bli att fatta ett beslut? Jaaa! Det blir bra det! Och så säger vi att den processjuridiska avdelningen håller på att granska domen. Det kan de nog göra ganska länge. Nej, nu går vi och tar en kopp kaffe och en kaka.

Så kanske det kan låta, vad vet jag? Vad jag vet är att jag fortfarande, en månad efter det att beslutsunderlaget skickats till de där människorna som bestämmer, inte fått något besked. Jag har hört glädjande nyheter att andra fått igenom ökade vårdbidrag men själv lever jag i ovisshet. Ska vi få förnyat vårdbidrag (det bör vi få)? Vilken nivå? Ska jag behöva ge mig på en omgång överklaganden till?

Vem sa att kontakter med försäkringskassan inte kan vara spännande?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar