måndag 17 juni 2013

Pinde

-Mammmmmmaa! säger han lite lätt uppspelt och pekar på den gigantiska spindeln som är på eftermiddagspromenad i köket. Däääää!

Jag berättar för honom att det är en spindel. Jag upprepar det nya ordet ett par gånger och tecknar sedan SPINDEL.

-Pinde säger han och kryper med fingrarna i luften. Dääää.

Nästan exakt ett dygn senare befinner vi oss på samma plats i köket. Henry övar på att nästanspringa runt köksön. Runt runt runt runt. Helt plötsligt stannar han till. Han letar lite, tittar på mig, tecknar spindel och säger pinde? Ja, var är spindeln? säger jag och tecknar samtidigt. Däää säger han och pekar mot hörnet där han såg den dagen innan. Näää fortsätter han och tittar på mig. Näää pinde. Nej, spindeln är verkligen borta. Min halvdöva unge tecknar och pratar om vartannat och jag är stolt. Älskade underbare Henry!


2 kommentarer:

  1. Verkligen underbart! Blir varm inombords varje gång jag går in här och läser. Kram! Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blir också varm i hjärtat och löjligt stolt över min fantastiske onge!

      Radera