torsdag 12 september 2013

Hur ska det gå med dagis?

Samma kväll som jag fick svar från förskolechefen angående ickeflytten av förskolan skrev jag ett mail till utbildningsnämdens ordförande där jag berättade hela bakgrunden och vad det innebär för Henry att befinna sig i en såpass dålig ljudmiljö som baracken utgör. Efter en halv evighet fick jag faktiskt ett svar från henne med en bekräftelse att visst blir det nog så att Henrys förskola stannar i barackerna ett tag till. Tydligen har verksamheterna invoverade i det hela bett om detta men det har jag svårt att tänka mig. Jag har pratat med en del av pedagogerna på förskolan och de är defintivt inte glada över det här. Jag kan tänka mig att det nog blir billigare för kommunen att inte flytta på förskolan och det är säkert en bidragande faktor till barnen nog blir kvar i skitbarackerna.

Eftersom detta ännu inte är officiellt är det många av föräldrarna som fortfarande är ovetande om det hela. Jag kan tänka mig att inte många kommer att vara särskillt imponerade av det hela eftersom vi under lång tid varit inställda på att våra barn kommer att få en mycket bättre miljö att vistas i. Att först, under möte efter möte, prata om den nya förskolan, visa ritningar och prata om hur bra det kommer att bli, till att fatta ett helt annat beslut som kommer att påverka så många barn är inte ok. Bristen på information är inte heller direkt imponerande.

Jag hoppas att det fortfarande går att påverka politiker och tjänstemän men jag vet ärligt talat inte om jag orkar vara den drivande kraften. Det räcker och blir över med det vi redan har att kämpa med. Samtidigt vill jag inte hålla käft och bara se det hända utan att försöka påverka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar