måndag 16 april 2012

Henry säger mamma!

Imorse låg Henry och snackade i sängen som han brukar och helt plötsligt, klart och tydligt, kom ett "mama" från hans läppar. Så oerhört skönt och glädjande att han utvecklar ett språk och att han, trots att han inte har sina hörapparater ännu, nog får tillräckligt mycket ljudstimulans för att kunna utveckla jollret. Mycket glädjande! Hans utveckling, som femochenhalvmånading, sker för tillfället vansinnigt fort och hans joller verkar inte vara undantaget.

Vi har en fullspäckad vecka framför oss med diverse sjukhusbesök samt ett treårskalas att förbereda. På onsdag ska Henry och jag träffa ögonläkaren som ska undersöka ögon och syn. Mötet med ögonläkaren är en del i hela processen runt diagnosticeringen av hans hörselskada, eftersom han har ett svagare sinne är det än viktigare att hans övriga sinnen fungerar som de ska. Själv tycker jag det är väldigt skönt att hans ögon kontrolleras så tidigt eftersom jag, och större delen av min släkt, ser dåligt.

På fredag är det dagen D, dagen då Henry ska få sina nya hörapparater. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker och tänker om det men jag tycker nog att det ska bli ganska skönt. På sätt och vis sätter allt igång på riktigt då.

Amsterdam? Fantastiskt och välbehövligt! Komma hem till familjen? Ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar