torsdag 7 maj 2015

Morgonsnack

Jag ska till jobbet nu tecknar jag till Henry med rösten avstängd. Ska inte du äta frukost? svarar han med rösten. Jag äter på jobbet tecknar jag tillbaka. Du och Zoë och daddy ska äta frukost hemma och sen ska ni till förskolan. Ja, nickar han och säger med rösten att det ska bli kul att gå till dagis.

På kvällen sitter både maken och jag vid middagsbordet, middagen är avklarad och Henry har besökt hemlighuset. Daddy I'm finished!!!!! Maken och jag tittar på varandra och väntar med att svara. Jag är finished!!!! gastas det från badrummet. Mamma jag är färdig!!!!

Får man inte svar på ena språket kan man alltid testa det andra. I en viss situation funkar ena språket, i en annan det andra språket eller kanske det tredje språket. Tänk vilken ynnest att kunna välja språk efter humör eller dagsform. Jag vill inte ha mitt CI nu mamma. Ok, tecknar jag, då tecknar vi istället.


1 kommentar:

  1. Åh va härligt att Henry kan välja sitt språk när det passar! Tycker att ni är kloka som har lärt sig teckenspråk!
    Jag själv är två språkig (talspråk och tsp) och är glad för att välja det som passar mig.
    Också att jag jobbar med föräldrar som är i din situation och många tänker inte som du.

    Ha en trevlig helg! /Johanna

    SvaraRadera