tisdag 14 maj 2013

IRL-träff

Jag har hängt MYCKET på den fabulösa webben sedan Henrys hörselresa började på riktigt den 10:e januari 2012. Fakta, bloggar och det fantastiska stängda facebookgruppen för föräldrar jag är med i. Älska! 276 föräldrar till hörselskadade barn, döva barn med eller utan CI, barn med BAHA, ensidigt döva barn. 276 döva, hörselskadade och hörande föräldrar från hela landet med massor av kompetens, erfarenhet och förståelse.

En av dessa föräldrar ska jag träffa på riktigt om ett par veckor och det ska bli väldigt roligt, lite läskigt men roligt. Vi har utbytt en hel del tankar från vitt skilda perspektiv och utgångspunkter och jag ser verkligen fram emot att träffa människan bakom orden. Jag är vansinnigt nervös, främst för hur kommunikationen ska funka, men det löser sig på något sätt. Bara att stämma träff med någon jag aldrig träffat tidigare är en utmaning i sig för mig, jag är inte jättebra på att kliva utanför min bekvämlighetszon. Det ska iallafall bli kul och spännande och jag får väl ta med mig ett anteckningsblock, hyff.

1 kommentar:

  1. Tjena! Det kommer säääkert att gå bra. Min sambo kan hålla våra händer ;) nej men det blir roligt, framförallt så är det skoj att barnen träffas! Kommunikationen får bli som den blir. Nemas problemas! Kram

    SvaraRadera