söndag 19 oktober 2014

Simskola med hörsel

Vi har vid några tillfället visat och frågat Henry om han vill använda den speciella badpåsen vi fått till hans CI. Alltid har svaret varit nej. Vi har visat honom påsen, lagt CI't i den och satt hela konkarongen på örat. Inom ungefär en halv sekund har påsen åkt av.

Idag frågade vi honom igen om han ville testa. Ja tyckte han. Jag tog fram påsen, vi tittade på den och la CI't i påsen. Satte påse och CI på örat och två sekunder senare tyckte Henry att nä, den här vill jag inte ha på huvudet.

En liten stund innan det var dags att åka till simskolan frågade vi igen om han ville bada med CI't och hörapparaten. Ja tyckte han igen. Jag dubbelkollade mailet jag fick som svar på min badfråga från hörapparatstillverkaren Phonak, och jovisst går det bra att bada med hörapparaten. Undervattensimmning avrådes men bad går bra.

Väl på plats bytte storasyster om snabbare än Henry och daddy så vi var redan på plats vid poolen när en mäkta nöjd Henry vandrade genom hallen med sin daddy; iklädd hörapparat och plastpåsad CI fasthållet av en snygg badmössa.

Efter badet rapporterade daddy att det hela hade varit en väldigt positiv upplevelse. Daddy, jag kan höra de andra där borta. Det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar