lördag 8 mars 2014

Pyjamaskonversation

Barnen fick för sig att göra morgon halv 6 vilket är ovanligt tidigt för dem båda. Efter några timmars sömn på soffan för min del hade vi kommit fram till Pelle Kanin på tv, en stor hit tydligen och som vi behövde analysera efteråt. Avsnittet handlade om kaninungarna som hoppade i sängen tills den gick sönder. Vid ett tillfälle frågade jag Henry vad kaninen gjorde i sängen och efter lite tystnad sken han upp och utbrast "plutta". Jag missade helt denna referens och fortsatte fråga om kaninen hoppade i sängen och ja det gjorde den ju. När jag sedan tittade på det lilla filmklippet jag spelade in förstod jag vad han menade. Storasyster har en bok som heter Bajskorv! om en kanin som bara kan säga bajskorv. Detta ord återkommer under hela boken till allra sista sidan då kaninen utbrister Prutt! Detta prutt vad var Henry hade letat upp i sin hjärna, plockat fram och serverat sin mor som totalt missade poängen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar